خرید از سراسر دنیا


» کلمات، نحوه ی احساسات ما را دگرگون می کنند

کلمات، نحوه ی احساسات ما را دگرگون می کنند

ناچار لبخند زد. من هم متقابلا به او لبخند زدم. در هفته های بعد، از این کلمه بارها و بارها استفاده کردم. هر بار متوجه شدم که این کلمه به شکل مؤثر خشم و عصبانیت مرا کم می کند و بلافاصله از فشار عصبی ام می کاهد. این فقط یک کلمه بود؛ اما نحوه ی گفت و گویی که با خودمان داریم و كلمات خاصی که به کار می بریم، بر افکارمان اثر می گذارند، و طرز تفکر ما نیز احساسات و اعمال مان را کنترل می کند.


وقتی خود را «خشمگین»، «عصبانی» یا «نابود شده» توصیف می کنید، انتظار دارید چه نوع احساسی به سراغ تان بیاید؟


چه نوع سؤالاتی از خودتان خواهید کرد؟ توجه شما به چه چیزی جلب خواهد شد؟ آیا فشار خون تان بالا نخواهد رفت؟


آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

کلمات، نحوه ی احساسات ما را دگرگون می کنند، و اغلب ما که هر روز با دیگران گفت و گو می کنیم، توجه نداریم که از چه نوع کلماتی استفاده می کنیم، چه رسد به اینکه به تأثير لحظه به لحظه ی آنها بر افکار و احساساتمان دقت کنیم. اگر به ما بگویند «کم لطفی می کنید، یک نوع واکنشی در ما ایجاد می شود و اگر بگویند «اشتباه می کنید» واکنش قوی تر و اگر بگویند «دورغ می گویید»، هر چند که معنی آن هم فرقی نمی کند؛ ولی می بینید که با تغییر عبارت، در یک لحظه نحوهی تفکر و احساس مان عوض می شود.


اکنون تصور کنید که به جای «خشم، از کلمه ی «آزردگی ، و به جای «درماندگی» از کلمه ی «نیاز» و به جای «از جا در رفتن از ترکیب تحریک شدن» استفاده کنید. به جای اینکه بگویید «نابود شدم، بگویید «صدمه خوردم» و به جای اینکه بگویید «مرا طرد کردند» بگویید «مرا درک نکردند، در این صورت آیا احساسات شما فرق نخواهد کرد؟ یقین داشته باشید!


ممکن است این روش، در نظر شما بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد، و فکر کنید که با تغییر کلمات، نمی توان به این سادگی ها نحوه ی احساس را تغییر داد؛ اما حقیقت این است که کلمات، قدرت زیادی دارند و می توانند در احساسات ما مؤثر باشند.

نتیجه

من به عشق و محبت خود امکان می دهم تا آزادانه جریان یابد. سرچشمه ی محبت من بی پایان است.


من جسمم را با غذاها و نوشیدنی های مغذی تقویت کرده و با شادابی و نشاط ورزش می کنم.

از کار ظاهری اشخاص متعجب نشوید؛ بلکه به نتیجه کار آنها توجه بکنید.
به یاد داشته باشید تشویق اعتماد به نفس را تقویت می کند. همیشه همین طور است. اگر فرزندت كثیف و خاکی به خانه می آید وسواس نداشته باش که حتما باید اول خودش را تمیز کند، بعد وارد اتاق شود.(هریسون)
نه دیوارهای سنگی به خودی خود زندان می شوند و نه میله های آهنی به خودی خود قفس.(ریچارد لاولاک)

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده