خرید از سراسر دنیا


» نمایی از زندگی ما

نمایی از زندگی ما

زندگی ما

کار حقیقی و ارزشمند به کاری گفته می شود که هم برای انجام دهنده و به جای آورنده آن سود آور و فایده بخش باشد و هم برای دیگران، سودمند باشد.(والت دیسنی)
هر کسی از شما اخلاقش نیک تر، ایمانش بهتر است. مال شما به همه مردم نمی رسد پس با اخلاق خود همه را خورسند کنید. خوش اخلاقی گناه را محو می کند چنانچه آفتاب یخ را آب میکند، و جوهره وجودی آن را متحول می سازد.(حضرت محمد (ص))
مردانی بوده اند که برای رسیدن به کمال حتی جان خود را از دست داده اند.(کنفوسیوس)
وقتی که برای ایجاد دگرگونی های مثبت در زندگی مان آماده شویم، تمام آنچه را که به یاری آنها نیازمندیم به سوی خودمان می کشانیم.(لوئیز هی)

 

شعر

واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می کنند چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند

مشکلی دارم ز دانشمند مجلس باز پرس توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می کنند

 

داستان

پروفسور مقابل کلاس فلسفه خود ایستاد و چند شیء را روی زمین گذاشت. وقتی کلاس شروع شد، بدون هیچ کلمه ای، یک شیشه ی بسیار بزرگ سس مایونز رو برداشت و شروع به پر کردن آن با چند توپ گلف کرد. بعد از شاگردان خود رسید که آیا این ظرف پر است ؟ و همه موافقت کردند.

سپس پروفسور ظرفی از سنگریزه برداشت و آنها رو به داخل شیشه ریخت و شیشه رو به آرامی تکان داد. سنگریزه ها در فضای باز بین توپهای گلف قرار گرفتند و سپس دوباره از دانشجویان پرسید که آیا ظرف پر است؟ و باز همگی موافقت کردند. بعد دوباره پروفسور ظرفی از ماسه را برداشت و داخل شیشه ریخته و خوب البته، ماسه ها همه جاهای خالی رو پر کردند. او یکبار دیگر پرسید که آیا ظرف پر است و دانشجويان يكصدا گفتند: " بله " بعد پروفسور دو فنجان پر از قهوه از زیر میز برداشت و روی همه محتویات داخل شیشه خالی کرد. در حقیقت دارم جاهای خالی بین ماسه ها رو پر می کنم!" همه دانشجویان خندیدن..... در حالی که صدای خنده فرو می نشست، پروفسور گفت: "حالا من میخوام که متوجه این مطلب بشین که این شیشه ها نمایی از زندگی شماست! توپهای گلف مهمترین چیزها در زندگی شما هستند. - خدایان، خانواده تان، فرزندانتان، سلامتیتان، دوستانتان و مهمترین علايقتان - چیزهایی که اگر همه چیزهای دیگر از بین بروند ولی اینها بمانند، باز زندگیتان پای بر جا خواهد بود. سنگریزه ها سایر چیزهای قابل اهمیت هستند مثل کارتان، خانه تان و ماشينتان. ماسه ها هم سایر چیزها و مسایل خیلی ساده هستند. پروفسور ادامه داد: " اگر اول ماسه ها رو در ظرف قرار بدید، دیگر جایی برای سنگریزه ها و توپ های گلف باقی نمی مونه ،درست عین زندگیتان. اگر شما همه زمان و انرژیتان رو روی چیزهای ساده و پیش پا افتاده صرف کنین، دیگر جایی و زمانی برای مسایلی که برایتان اهمیت داره باقی نمی مونه؟" به چیزهایی که برای شاد بودنتان اهمیت داره ، توجه زیادی کنین. با فرزندانتان بازی کنین ؛ زمانی رو برای چک آپ پزشکی بذارین؛ با دوستان و اطرافیانتان به بیرون بروید و با اونها خوش بگذرونین؛ همیشه زمان برای تمیز کردن خانه و تعمیر خرابیها هست؛ همیشه در دسترس باشین . اول مواظب توپهای گلف باشین، چیزهایی که واقعا برایتان اهمیت دارند، موارد مهم و با ارزش رو مشخص کنین. بقیه چیزها همون ماسه ها هستد، یکی از دانشجویان دستش را بلند کرد و پرسید: پس دو فنجان قهوه چه معنی داشتند؟ پروفسور لبخند زد و گفت: " خوشحالم که پرسیدی، این فقط برای این بود که به شما نشون بدم که مهم نیست که زندگیتان چقدر شلوغ و پر مشغله ست، همیشه در اون جایی برای صرف دو فنجان قهوه با یک دوست هست!"

 

نتیجه

من کنترل زندگی ام را بر عهده می گیرم و بر زمان حال تمرکز می کنم، در حالی که عادت قدیمی جستجو درباره ی گذشته و نگرانی درباری آینده را رها کرده ام.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده